Helg!

Tiden bara flyger iväg. Halva Juli e förbi å Leona blir snart 3 månader. De e helt sjukt! De känns som om de va nån vecka sen som hon föddes. Min lilla docka! Hon har blivit så lång. Tror hon närmar sig 60 cm nu. Får snart inte plats i sina kläder längre.
Men va mysigt de e å va mamma alltså. Jag trodde aldrig att jag skulle känna sån kärlek till någon. När hon sover vill jag väcka henne för att jag saknar henne så mycket... sen e de ju klart att de finns stunder då man önskar att hon bara ska somna för att axlarna e helt slut.
Just nu ligger hon i sitt babygym å snackar. Men tålamodet börjar tryta hör man oxå. De e ju ingen som rör leksakerna som hänger så de rör sig inte. Tänk va lättroad. Haha. Till skillnad från hennes pappa som e iväg å kollar på nån värsting mercedes. Blir galen verkligen! Hur kan de va så viktigt? Att ha en fet bil som går fortare än alla andras! *suck* Tänk om samma energi på att hitta bil kunde läggas på vettiga saker :P

Igår va jag uppe i Solna å fikade. Satt ett par timmar å klagade :) de va kul! Å idag va jag nere på stan en sväng å fikade me Johanna å strosade i affärer en stund. Men jag köpte inget. Plånboken e ju inte full direkt nu när man e mammaledig. Nog för att jag har bra dagersättning, men jag e ju van å jobba så mycket å få massa lön! Saknar den tiden då man kunde köpa vad man ville... men den kommer snart igen :)

Idag har jag funderat rätt mycket på om man ska skaffa en till bebis. De känns som att de skulle va skönt å ha de gjort. En till, så e man klar sen. Men samtidigt känner jag att de e så viktigt att Leona får sin egen tid me mig, me oss... Va e bäst? Blir de så blir de... Får ju behålla mammapenningen om jag blir gravid igen innan hon fyllt ett år. Å nu när jag har högsta ersättningen kanske man ska passa på. Jag kommer ALDRIG komma upp till den summan igen...

Så funderar jag på å börja plugga... De skulle va skönt å plugga upp matten så man kunde söka in på högskola. Tänkte plugga socionom faktiskt... öppna ett behandlingshem.. Tjäna storkovan! ;)

Nu ska jag städa upp efter middagen medans fröken fortfarande e underhålld av sitt gym!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0